تصاویر تکان‌دهنده از آنچه دیابت در 10 روز بر سر زخم می‌آورد

 اخبار علمی - تصاویر تکان‌دهنده از آنچه دیابت در 10 روز بر سر زخم می‌آورد

یک مرد 50 ساله مبتلا به دیابت به ثبت تصاویری از آسیب‌های وحشتناکی پرداخته که این بیماری می‌تواند طی تنها چند روز در بدن فرد ایجاد کند.

به گزارش ایسنا ، این تصاویر توسط بیماری با وزن بالا ثبت شده که پاهای وی در اثر اصطکاک با کفشهای جدید زخم شده بود.
 

اخبار,ا خبار علمی,زخم بیماران دیابتی

 

به گفته پزشکان، این فرد تا آن زمان از ابتلای خود به دیابت خبر نداشت.

این زخم‌های کوچک به سرعت به عفونت تمام عیار تبدیل شدند؛ طی چند روز پای راست مرد سیاه شده، از آنها چرک خارج شده و نیاز فوری به عمل جراحی داشت.

این گزارش که در مجله Medicine منتشر شده به نمایش تاثیر ویرانگری که دیابت می‌تواند بر روی همه بخشهای بدن به ویژه پاها داشته باشد، پرداخته است.

هر 30 ثانیه یک فرد مبتلا به این بیماری در جهان مجبور به قطع یکی از اندام تحتانی خود می‌شود.

مبتلایان به دیابت در میان سایر بیماریها بیشتر بخاطر زخم پا احتمال بستری شدن در بیمارستان را دارند.

این امر از آن جهت است که دیابت می‌تواند منجر به گردش خون ضعیف و کاهش حس در پا شده، از این رو بیمارانی مانند این مرد نمی‌توانند زخم پای خود را حس کنند.

این امر بدان معنی است که این بیماران ممکن است تاول زده یا دچار سوختگی شوند اما از آن آگاه نباشند؛ این احتمال پیشرفته شدن زخم و عفونی شدن آنرا افزایش می‌دهد.

گردش ضعیف خون همچنین بدین معنی است که زخمها ترمیم نشده و احتمال عفونی شدن آنها بیشتر است.

پزشکان بیمارستان دانشگاه ژنو در سوئیس در مورد این بیمار اظهار کردند که وی 10 روز بعد از آغاز عفونت به بیمارستان مراجعه کرده بود.

آنها بیماری این مرد را دیابت و نوروپاتی محیطی تشخیص داده بودند. در نوروپاتی محیطی به اعصاب اندامی مانند بازوها، دستان و پاها آسیب می‌رسد.

این شرایط معمولا در بیماران با کنترل کم بر روی سطوح قند خون ظاهر شده و این مرد تا آن زمان از ابتلای خود به این بیماری آگاه نبود.

نوروپاتی محیطی بر روی 70 درصد از بیماران دیابتی تاثیر گذاشته و یکی از مهمترین دلایلی است که باید دیابت جدی گرفته شود چرا که عفونتهای پا به سرعت می‌توانند در این افراد پیشرفت کنند.

این فرد که نامی از وی ذکر نشده، روزانه دوبار از زخم خود عکس می‌گرفت و ابتدا امیدوار بود که خودبخود ترمیم شود.

این تصاویر به ثبت سرعتی که عفونت رخ داده، پرداخته‌اند. در روز اول پوست پا به دلیل عفونت قرمز شده بود.

در روز سوم، این زخم تاول زده و در روز ششم به آبسه تبدیل شده و بافت در حال مرگ بود. در روز دهم، به یک زخم عفونی مخوف تبدیل شده بود که به جراحی نیاز داشت.

این عفونت پس از عمل جراحی برای برداشتن بافت مرده از روی زخم و دوره قوی آنتی‌بیوتیک برای سه هفته، از بین رفت.

همچنین این مرد برای کمک به تحت کنترل درآمدن دیابت خود، میزان قابل توجهی از وزن خود را از دست داد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:12 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

زیباترین "موتورسیکلت" سال 2014

 اگر عقیده دارید که سوپربایک‌ها زیباترین طراحی را در میان موتورسیکلت‌ها دارند بهتر است بدانید که داوران مسابقه زیباترین موتورسیکلت سال با شما هم عقیده نبوده‌اند.

اخبار,اخبار علمی,زیباترین موتورسیکلت سال

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عنوان زیباترین موتورسیکلت 2013 با طراحی جدید به دوکاتی مدل مانستر 1200 سی‌سی رسید.

این موتورسیکلت در کلاس تورینگ یا شهری – مسافرتی قرار دارد و همان‌گونه که از نامش پیداست 1200 حجم موتور آن است. این موتورسیکلت را باید ترکیبی از سنتی و مدرن بودن به حساب آورد.

بخش فنی آن با آخرین تکنولوژی روز تولید شده و طراحی آن یادآور موتورسیکلت‌های کلاسیک است.

استفاده از شاسی لوله‌ای در بالا و نپوشاندن آن ویژگی اصلی طراحی این موتورسیکلت به حساب می‌آید.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:6 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

تحقیقات پیچیده برای بازداشت عامل جنایت در سعادت‌آباد

 تلاش پلیس برای شناسایی قاتل جوانی موتورسوار کارآگاهان را وارد ماجرایی پیچیده کرد و مشخص شد موتوسیکلت مقتول دو بار سرقت و چند مرتبه میان خلافکاران دست‌به‌دست شده است.

 وقوع درگیری در منطقه سعادت‌آباد ساعت 22:30روز 29 مرداد دو‌سال قبل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری شهرک قدس اعلام شد. با حضور ماموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی 18‌ساله به نام علیرضا که همراه دوستش با موتوسیکلت پالس در مسیر بازگشت به خانه بود، مورد حمله سرنشینان موتوسیکلتی دیگر قرار گرفته و دو مهاجم ضمن استفاده از سلاح سرد و مجروح‌کردن علیرضا، موتوسیکلت پالس را سرقت کردند.  «علیرضا» بعد از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت ضربات وارد شده جان باخت و پرونده با موضوع زورگیری منجر به جنایت در اختیار کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.


دستور توقیف موتوسیکلت مسروقه و دستگیری سرنشینان آن در اولین مرحله از اقدامات کارآگاهان، در سیستم جامع پلیس ثبت شد اما ردی از موتور و عاملان قتل به دست نیامد تا اینکه ماموران پلیس شهریار اردیبهشت‌سال 92، موتوسیکلت پالس را در خیابان مشاهده و ضمن متوقف‌کردن آن راکب 16‌ساله‌اش را به نام احمدرضا دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.


«احمدرضا» در بازجویی‌ها گفت موتوسیکلت متعلق به یکی از دوستانش به نام امید است و او هیچ دخالتی در سرقت موتور و قتل ندارد.


کارآگاهان در گام بعدی به تلاش برای دستگیری امید پرداختند و او را مرداد ‌سال گذشته در منطقه وایین شهریار دستگیر کردند. «امید» وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به سرقت موتوسیکلت اقرار کرد اما گفت از جنایت هیچ اطلاعی ندارد. این جوان در اعترافات خود گفت: «موتور را همراه دو نفر از دوستانم به نام‌های حمید و میکاییل از روبه‌روی باشگاه بیلیارد در منطقه وایین سرقت کردیم.»


دستگیری حمید و میکاییل به‌عنوان گام بعدی در این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و این دو جوان حدود یک ماه بعد بازداشت شدند. آنها در بازجویی‌ها اظهارات«امید» را تایید کردند. کارآگاهان پس از شناسایی محل سرقت موتوسیکلت به آنجا رفتند و مطلع شدند موتور در اختیار فردی به نام «مسعود» - یکی از اراذل و اوباش منطقه قلعه حسن‌آباد و شهریار – قرار داشت. به همین دلیل «مسعود» بلافاصله دستگیر شد و در اعترافات خود گفت: «موتور را در ازای مقداری موادمخدر از فردی به‌نام «اصغر» تحویل گرفتم و از ماجرای قتل خبر ندارم.» ماموران در ادامه پی بردند«اصغر» یکی از فروشندگان عمده موادمخدر در منطقه قلعه‌حسن‌خان است. آنها محل‌های تردد این مرد را شناسایی و او را یازدهم دی‌ماه‌سال گذشته دستگیر کردند.


«اصغر» پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «موتوسیکلت را از دو نفر به نام‌های احسان و رضا که از خلافکاران منطقه قلعه‌حسن‌خان هستند، به مبلغ 250هزارتومان خریده‌ام»؛ وی توضیح داد: «شب خرید موتوسیکلت، متوجه شدم مقدار زیادی خون روی باک بنزین و قسمت‌های دیگر آن و همچنین لباس‌های احسان و رضا وجود دارد.» اعترافات اصغر بیانگر آن بود که پلیس به عاملان قتل نزدیک شده است. کارآگاهان پس از شناسایی هویت احسان (25‌ساله) و رضا (22‌ساله) اطلاع پیدا کردند این دو عمو و برادرزاده هستند و در زمینه فروش موادمخدر فعالیت دارند. احسان روز 21 دی‌ سال گذشته به اتهام سرقت منزل توسط پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر و بعد از افشای هویتش به اداره دهم منتقل شد.

 

احسان توسط دوست مقتول که شاهد صحنه جنایت بود شناسایی شد و سپس به کارآگاهان گفت: «شب جنایت همراه رضا با موتوسیکلت متعلق به خودم برای فروش موادمخدر به سعادت‌آباد رفتیم. کنار خیابان ایستاده بودیم که مقتول و دوستش با موتوسیکلت از کنار ما عبور کردند. عمویم گفت دنبال آنها برویم. دو جوان را تعقیب کردیم. مقتول در انتهای کوچه‌ای توقف کرد و ترک‌نشین آن قصد داشت پیاده شود که رضا از موتور پیاده شد و در حالی‌که فریاد می‌زد: «گوشی خواهرم را می‌دزدی؟»

 

به آنها نزدیک و پس از زدن اسپری اشک‌آور به صورت مقتول، با او درگیر شد و با چاقویی که همراهش بود ضربه‌ای به پهلویش زد و موتوسیکلت را از دست مقتول گرفت و چاقو را در حالی‌که خونی بود روی دسته فرمان گذاشت و با سرعت، با موتوسیکلت از محل فرار کرد و من نیز به دنبال او به محل خودمان در منطقه قلعه‌حسن‌خان برگشتم.»  احسان درباره فروش موتور مسروقه به اصغر نیز گفت: «پس از بازگشت به قلعه‌حسن‌خان، با اصغر که از قبل به من سفارش خرید موتور سرقتی داده بود تماس گرفتم. وقتی اصغر آمد، موتور را به مبلغ 250هزارتومان به او فروختیم.

 

هنگام انجام معامله باک و دسته فرمان موتوسیکلت و لباس‌های هر دو نفرمان خونی بود. اصغر علت را پرسید که گفتم با دایی‌ام درگیر شده‌ام.»


با توجه به اعترافات احسان و معرفی رضا به‌عنوان عامل اصلی جنایت، دستگیری این فرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در نهایت مشخص شد وی به اتهام سرقت خودرو و مصدوم‌کردن مالک آن که به علت شدت جراحات در حالت کما به سر می‌برد، دستگیر شده و در زندان کرج بازداشت است. متهم بعد از انجام هماهنگی‌های لازم به تهران منتقل شد و در اظهارات اولیه خود ادعای برادرزاده‌اش را انکار کرد. رضا گفت: «شب حادثه احسان را در قلعه‌حسن‌خان دیدم. او به من گفت می‌خواهد موتوری را به دوستم اصغر بفروشد ولی چون با او تعارف دارد نمی‌تواند درباره قیمت خوب صحبت کند.

 

احسان از من خواست معامله را برایش انجام بدهم. من هم قبول کردم. وقتی اصغر آمد موتوسیکلت را به مبلغ 250هزارتومان با او فروختم و تمام مبلغ را نیز به احسان دادم. من هیچ دخالتی در سرقت و قتل نداشتم.»


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: «اعترافات صریح «احسان» و «اصغر»، شناسایی متهم اصلی پرونده توسط شاهد به‌عنوان عامل اصلی جنایت و همچنین بررسی سوابق مشابه رضا در محله سعادت‌آباد درخصوص درگیری با ماموران و استفاده از گاز اشک‌آور و چاقو و زورگیری‌های متعدد در کرج، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی برای رضا و برادرزاده‌اش صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفتند.»



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:4 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

سرقت دوربین و لوازم یک عکاس ایرانی در برزیل

 

اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت از ایرانی در برزیل

 

اخبار حوادث - سرقت دوربین و لوازم یک عکاس ایرانی در برزیل

پس از اینکه در حاشیه رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل برخی تخلفات و سرقت‌ها گزارش شد، این بار نوبت یک عکاس ایرانی بود که لوازمش را از دست بدهد.

دوربین عکاسی و لوازم یک عکاس ایرانی در برزیل توسط سارقان ربوده شد.

به گزارش تسنیم از برزیل، پس از اینکه در حاشیه رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل برخی تخلفات و سرقت‌ها گزارش شد، این بار نوبت یک عکاس ایرانی بود که لوازمش را از دست بدهد.

عکاسان و خبرنگاران ایرانی که به دلیل نداشتن وسیله نقلیه مجبور شدند با اتوبوس و مترو در سائوپائولو رفت‌وآمد کنند، در این رفت‌وآمدها ضررهایی نیز دیدند و یکی از عکاسان لوازم و دوربین عکاسی خود را از دست داد.

پس از اینکه روز گذشته تنها اتوبوس در اختیار خبرنگاران ایرانی که مسیر 12 ساعته سائوپائولو تا بولوهوریزنته را در 24 ساعت پیموده بود از آنها گرفته شد، خبرنگاران مجبور شدند برای رفتن به فرودگاه سائوپائولو از مترو و اتوبوس استفاده کنند که یکی از سارقان برزیلی در مترو لوازم و دوربین عکاسی یکی از ایرانی‌ها را ربود. روز گذشته نیز دو عکاس خبرگزاری فرانسه از ربوده شدن دوربین خود خبر داده بودند.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:3 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

افشای راز قتل پلیس آمریکایی پس از یک قرن

 پلیس ایتالیا راز یک قتل ۱۰۵ ساله در جزیره سیسیل را کشف کرده است.

راز قتل یک مامور پلیس نیویورک در حالی برملا شد که پلیس سیسیل ۹۵ مظنون به عضویت در گروه‌های تبهکار مافیایی را بازداشت کرده بود.

بنا بر گزارش پلیس، آنها زمانی متوجه راز قتل پلیس آمریکایی شدند که یکی از بازداشت‌شدگان برای دیگران درباره دست داشتن عموی پدرش در این ماجرا داستان‌سرایی می‌کرد.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,قتل


جو پتروسینو، مامور پلیس نیویورک در سال ۱۹۰۹ در حالی که مشغول گردآوری اطلاعات درباره فعالیت‌های مافیای سیسیل بود، به ضرب گلوله از پا درآمد.

به گزارش پلیس سیسیل، یکی از بازداشت‌شدگان به نام دومینیکو پالازوتو برای یکی از بازداشت‌شدگان تعریف کرده بود که عموی پدرش که پائولو پالازوتو نام داشت به دستور یکی از روسای مافیای سیسیل به نام کاسیو فرو، مامور پلیس نیویورک را در شهر پالرمو از پا درآورده بود.

به گزارش پلیس فدرال آمریکا، ستوان جو پتروسینو که در ۱۲ مارس ۱۹۰۹ در سیسیل کشته شد، یکی از نخستین ماموران پلیس در نیویورک بود که به جنگ جرائم سازمان‌یافته رفته بود.

پتروسینو یک مهاجر ایتالیایی‌ بود و در مبارزه با گروه‌های تبهکار هم‌وطنش در آمریکا به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده بود.

او هنگامی که برای تحقیق درباره فعالیت مافیای سیسیل به ایتالیا رفت، با ظاهر رفتگر، متکدی نابینا و بازرس اداره بهداشت فعالیت می‌کرد.

در نهایت در حالی که در یکی از خیابان‌های شهر پالرمو منتظر یک خبرچین بود، به ضرب ۴ گلوله از پا درآمد.

در پی این قتل، پلیس سیسیل گروهی از مظنونان از جمله پائولو پالازوتو و کاسیو فرو را بازداشت کرد ولی همه دستگیرشدگان بدون این که به طور رسمی متهم شوند، آزاد شدند.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:1 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

(تصاویر) آتش در جنگل‌های مریوان

 بیش از 250 هکتار از جنگل های مریوان طعمه حریق شد.

در روزهای اخیر آتش سوزی در جنگل های بلوط مریوان آغاز شده است که بدلیل نبود امکانات دولتی بیش از 250 هکتار از جنگل ها دچار حریق شده و از بین رفتند با این وجود تنها مردم در انجمن سبز چیا مریوان در تلاش برای مهار آتش سوزی ها هستند. متاسفانه این آتش سوزیها در نقاط مختلف جنگل های مریوان ادامه دارد. عکس های فاطمه بهبودی از این حادثه زیست محیطی را در زیر می بینید.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 


موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:0 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

(تصاویر) آتش در جنگل‌های مریوان

 بیش از 250 هکتار از جنگل های مریوان طعمه حریق شد.

در روزهای اخیر آتش سوزی در جنگل های بلوط مریوان آغاز شده است که بدلیل نبود امکانات دولتی بیش از 250 هکتار از جنگل ها دچار حریق شده و از بین رفتند با این وجود تنها مردم در انجمن سبز چیا مریوان در تلاش برای مهار آتش سوزی ها هستند. متاسفانه این آتش سوزیها در نقاط مختلف جنگل های مریوان ادامه دارد. عکس های فاطمه بهبودی از این حادثه زیست محیطی را در زیر می بینید.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 

اخبار ,اخبار حوادث ,آتش در جنگل‌های مریوان

 


موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 23:0 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

زن خائن طراح نقشه قتل شوهر

 زنی که با همدستی دو مرد شوهرش را به قتل رسانده بود در بازداشت به سر می‌برد و پرونده متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

ماموران پلیس استان گیلان چندی قبل جنازه مردی جوان را در منطقه‌ای جنگلی پیدا کردند. این مرد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. او لباس خانه به تن داشت و از طرفی خون زیادی در محل رهاشدن جنازه دیده نمی‌شد؛ این دوسرنخ کارآگاهان را مطمئن کرد جنایت در محلی دیگر اتفاق افتاده و سپس قاتل یا قاتلان جسد را به جنگل منتقل کرده‌اند. جنازه در حالی به پزشکی‌قانونی منتقل شد که هویت قربانی مشخص نبود.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به بررسی پرونده افراد مفقودشده پرداختند و فهمیدند جوانی 27ساله به‌نام احمد که بسیار شبیه به مقتول است از چندروز قبل ناپدید شده و همسرش این موضوع را به پلیس خبر داده است. پزشکی قانونی بعد از انجام بررسی‌های اولیه اعلام کرد مقتول حداقل دو روز قبل از کشف جسد به قتل رسیده بود. این نظریه با زمان مفقودشدن احمد همخوانی داشت به همین دلیل ماموران سراغ همسر وی رفتند. زن جوان که نرگس نام دارد در بازجویی‌ها از نحوه قتل شوهرش ابراز بی‌اطلاعی کرد اما کارآگاهان با توجه به اینکه مقتول لباس خانه به تن داشت به این زن ظنین شدند و به تحقیق درباره او پرداختند.

 آنها فهمیدند نرگس با مردی به نام ایوب رابطه دارد.  افشای این موضوع سبب شد تا کارآگاهان ایوب و نرگس را بازداشت کنند. مرد جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اسرار جنایت را برملا کرد. او گفت: «مدتی قبل به‌طور اتفاقی با نرگس آشنا شدم و سر صحبت باز شد. نرگس به من گفت با شوهرش به‌شدت اختلاف دارد و نمی‌تواند با او زندگی کند. رابطه ما ادامه پیدا کرد و نرگس همیشه برایم درددل می‌کرد ما به هم علاقه‌مند شدیم و تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم اما نرگس می‌گفت مطمئن است احمد به طلاق رضایت نمی‌دهد. در نهایت قرار شد او را به قتل برسانیم.»

متهم ادامه داد: «نرگس مقداری دارو تهیه و غذای شوهرش را مسموم کرد. احمد بعد از خوردن آن بدحال شد و به درمانگاه رفت اما مرخص‌اش کردند. در این فاصله من و یکی از دوستانم که از قبل با او هماهنگ کرده بودم به خانه نرگس رفتیم و در جایی پنهان شدیم. احمد که به شدت بدحال بود بعد از بازگشت به خانه، خوابید. پس از آن نرگس چاقویی برداشت و با آن دو ضربه به شوهرش زد اما احمد هنوز زنده بود. او با همسرش درگیر شد. وقتی دیدیم برنامه به هم ریخته من و دوستم نیز وارد عمل شدیم و احمد را کشتیم.»

ایوب در ادامه اعترافاتش توضیح داد: «من، نرگس و دوستم تا صبح کنار جسد ماندیم. بعد وقتی هوا روشن شد جنازه را در ماشینم گذاشتم و آن را به منطقه‌ای جنگلی بردیم. خیال می‌کردیم اگر جسد را آنجا رها کنیم هیچ وقت شناسایی نمی‌شود و پلیس به ما شک نمی‌کند.» نرگس نیز در بازجویی‌ها گفته‌های همدستش را تایید کرد و گفت: «برای اینکه پلیس به من شک نکند به کلانتری رفتم و گزارش دادم احمد از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.» ماموران در ادامه سومین متهم این پرونده را نیز بازداشت کردند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:55 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

قتل همسر پس از نیم قرن زندگی مشترک

 شوهر سالخورده بعد از قتل همسرش توسط ماموران انتظامی شهرستان اراک دستگیر شد.

تلفن مرکزی فوریت های پلیسی 110 شهرستان اراک به صدا در آمد و شخصی با صدای لرزان خبر از قتل خانمی مسن را در منزلش داد.

بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی کلانتری 13 اراک برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که مشاهده شد، خانمی 69 ساله بی جان در اتاق خواب افتاده است و آثار خونریزی بر روی سر و بالشت وی مشهود است.

با شروع تحقیقات از سوی اهالی منزل مشخص شد که مقتوله به اتفاق همسرش در این خانه زندگی می کنند و در بسیاری از موارد با یکدیگر درگیری لفظی دارند.

سرهنگ ویسمه ای فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در مراحل تحقیقات مقدماتی همسر مقتوله که پیر مرد 71 یکساله ای بود، به ماموران انتظامی مراجعه و به قتل همسرش پس از نیم قرن زندگی مشترک اعتراف کرد.

قاتل در اعترافاتش اذعان داشت: به دلیل مشکلات خانوادگی در حال جر و بحث با همسرم بودیم که دعوایمان بالا گرفت و من لحظه ای عصبانی شدم و با یک هاونگ بر سر همسرم کوبیدم که او از پای درآمد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: با توجه به اعترافات متهم و بازسازی صحنه و کشف آلت قتل وی بازداشت و برای تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و سپس با هماهنگی با دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی به زندان معرفی شد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:53 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

جزئیات آزار و اذیت گروهی دختر جوان توسط چند تبعه خارجی

 عامل اصلی آزار و اذیت دختر جوان توسط ماموران پلیس آگاهی استان قم شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش دختر جوانی حدود 20 ساله مورد اغفال پسری از اتباع خارجی قرار گرفت و با او رابطه دوستی بر قرار کرد.
 
این رابطه ادامه داشت تا اینکه پسر جوان دختر فریب خورده را با حیله و نیرنگ به خارج از شهر کشاند و او را با همدستی دو تن از دوستانش که هر دو نیز از اتباع خارجی بودند، مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار داد.
 
با شکایت دختر جوان تحقیقات فشرده پلیس آگاهی استان قم آغاز شد و ماموران پس از دو هفته تلاش شبانه روزی توانستند، متهم را در فیروزکوه ردیابی و با همکاری ماموران انتظامی آن شهرستان، پسر شیطان صفت را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کنند.
 
سرهنگ قدمی رئیس پلیس اگاهی استان قم با تائید این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم پس از دستگیری به پایگاه پلیس آگاهی استان قم منتقل و بررسی ها کماکان از وی ادامه دارد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:52 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

داماد خواب آلود ماه عسل را عزا کرد!

 خودروی عروس و داماد نیشابوری برای ماه عسل عازم اصفهان بود که بر اثر این حادثه عروس 17 ساله به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و داماد مصدوم و راهی بیمارستان شد.

در یک سانحه رانندگی در محور دامغان - معلمان داماد خواب آلود مرگ عروس را رقم زد و ماه عسل را به عزا تبدیل کرد.
 
گزارش ایرنا حاکی است این سانحه روز دوشنبه در کیلومتر 80 این محور رخ داد و بر اثر آن سواری پژو واژگون شد.
 
خودروی عروس و داماد نیشابوری برای ماه عسل عازم اصفهان بود که بر اثر این حادثه عروس 17 ساله به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و داماد مصدوم و راهی بیمارستان شد.
 
کارشناسان پلیس علت این حادثه را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده تشخیص دادند.
 
رانندگی با رعایت سرعت مطمئنه، 15 دقیقه استراحت بعد از هر ساعت رانندگی و پرهیز از شتاب و عجله می توانست مانع از این حادثه شود. 



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:51 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

کشتن دوست قدیمی به دلیل سوء‌ظن

 مردی که دوسال بعد از کشتن دوستش سرانجام به دام افتاده است روانه زندان شد تا به پرونده او رسیدگی شود.

کارآگاهان جنایی استان لرستان اواسط سال91 جنازه مردی جوان را در منطقه‌ای کم‌تردد پیدا کردند. دست‌وپای مقتول با سیم بسته شده بود، پارچه‌ای در دهانش قرار داشت و آثار اصابت جسم سخت و شکستگی در سرش مشهود بود. شواهد نشان می‌داد این مرد با انگیزه‌ای غیر از سرقت از پا درآمده است.

 

از طرفی سرنخ‌های موجود حکایت از آن داشت که قتل توسط فردی آشنا صورت گرفته و درواقع قاتل با جلب‌اعتماد مرد جوان او را به منطقه خلوت کشانده تا نقشه‌ای را که از پیش طراحی کرده بود، به اجرا دربیاورد. مقتول هیچ مدرک شناسایی‌ای همراه نداشت به همین دلیل جنازه aکارآگاهان تلاش خود را برای رازگشایی از این جنایت آغاز کردند.

 

تحقیقات همچنان در مرحله ابتدایی بود که زنی به پلیس مراجعه کرد و خبر داد برادرش احسان مفقود شده است. او گفت: «احسان در تهران زندگی می‌کند اما به قصد شرکت در جشن عروسی یکی از اقوام نزد ما آمد و به‌طرز مرموزی ناپدید شد.»این زن توضیح داد: «احسان همراه زنی به نام مژگان به خانه ما آمد.

 

مژگان همسر یکی از دوستان برادرم به نام مجید بود که او نیز برای شرکت در عروسی دعوت داشت. برادرم گفت برای مجید کاری پیش آمده به همین دلیل از او خواسته مژگان را همراه خودش بیاورد. ما در خانه نشسته بودیم که مجید هم از راه رسید او احسان را با خودش از خانه بیرون برد اما بعد از چند‌ساعت تنهایی برگشت و از همسرش خواست سریع آماده شود تا با هم به جایی بروند. از آن به‌بعد از برادرم خبری نیست و مجید هم توضیحی در این‌باره نداده است. من به‌شدت نگران هستم و می‌ترسم اتفاق بدی برای احسان رخ داده باشد.»


کارآگاهان بعد از اینکه مشخصات احسان را دریافت کردند فهمیدند او همان مقتول ناشناس است که جنازه‌اش در منطقه خلوت پیدا شده بود. خانواده این جوان نیز پس از حضور در پزشکی‌قانونی هویت قربانی را تایید کردند. به این ترتیب نخستین گره این معمای جنایی گشوده و نام مقتول در پرونده ثبت شد. کارآگاهان در گام بعدی تصمیم گرفتند با توجه به سرنخ‌های موجود از مجید به‌عنوان مظنون اصلی پرونده تحقیق کنند. گفته‌های خواهر احسان حکایت از آن داشت که مجید از اسرار جنایت خبر دارد اما ماموران فهمیدند این مرد و همسرش از زمان وقوع جنایت ناپدید شده‌اند.

 

آنها محل سکونت خود را نیز تغییر داده بودند. از آن زمان تلاش‌ها برای دستگیری مجید ادامه داشت تا اینکه چند وقت قبل خبر رسید متهم در یکی از شهرهای استان البرز سکونت دارد. به این ترتیب ماموران با اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و بعد از یافتن نشانی خانه مجید وی را در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت کردند.


مجید بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان لرستان تحت بازجویی قرار گرفت و به کشتن دوستش اعتراف کرد. او گفت: «من به اتهام حمل موادمخدر دستگیر و به تحمل دوسال زندان محکوم شدم.

 

چون آن زمان کسی را در تهران نداشتم و مژگان تنها مانده بود از احسان خواستم از همسرم مراقبت کند اما بعد از آزادی از زندان شک کردم که این دو با هم رابطه دارند. سرنخ‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد حدسم درست است اما برای اینکه مدرک بیشتری به دست بیاورم در خانه دوربین مخفی کار گذاشتم. مژگان دوربین را دید و آن را برداشت به همین دلیل نقشه‌ام با شکست مواجه شد.»


متهم ادامه داد: «این فکر که همسر و دوستم با هم رابطه دارند به شدت مرا آزار می‌داد به همین دلیل تصمیم گرفتم هرطور شده این موضوع را ثابت کنم. از این می‌ترسیدم که بی‌دلیل و به‌خاطر حضورم در زندان دچار بدبینی شده باشم و به همسر و دوستم تهمت بزنم. وقتی به جشن عروسی دعوت شدیم دیدم بهترین فرصت را به‌دست آورده‌ام. دستگاه شنود تهیه کردم و آن را در خودروام گذاشتم بعد در لحظات آخر به احسان گفتم کاری برایم پیش آمده است و او و مژگان با هم بروند و من بعد می‌آیم.»

 

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «در تمام طول مسیر سوار بر خودرویی دیگر احسان و مژگان را تعقیب می‌کردم و حرف‌های آنها را می‌شنیدم دیگر مطمئن شده بودم آنها با هم رابطه دارند به همین دلیل وقتی به مقصد رسیدیم صبر کردم آن دو وارد خانه شوند سپس داخل رفتم و به احسان گفتم با او کار دارم. او را به این بهانه به منطقه‌ای خلوت کشاندم و سپس در فرصتی مناسب سیم جاروبرقی را که از قبل تهیه کرده بودم دور دست و پاهای دوستم پیچیدم و پارچه‌ای را هم در دهانش گذاشتم بعد با تکه‌ای دیگر از سیم او را خفه کردم و ضربه‌ای نیز به سرش زدم. بعد از اینکه مطمئن شدم احسان فوت شده است سریع سراغ همسرم رفتم و او را با خودم به تهران برگرداندم. همان موقع خانه‌مان را عوض کردیم و هیچ ردی هم به‌جا نگذاشتیم. من تصور می‌کردم ماجرا بعد از این‌همه مدت فراموش شده است.»


بنابر این گزارش متهم در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:50 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

قتل در پاسخ به یورش شبانه

 مردی که متهم است دو برادر دامادش را با چاقو زده و باعث مرگ یکی و معلولیت دیگری شده‌ است با تشخیص دادگاه از قصاص تبرئه و به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

 نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران گفت: «دی سال 89 به ماموران پلیس خبر دادند در یکی از روستاهای دماوند درگیری شدیدی بین دو خانواده رخ‌ داده ‌است. بلافاصله ماموران به محل رفت و تحقیقات خود را آغاز کردند آنها توجه ‌شدند فردی که کشته ‌شده مهرداد نام‌ دارد و برادر وی مهران نیز مجروح شده‌ است.

 

پلیس برای مشخص‌شدن چگونگی ماجرا مهران را مورد بازجویی قرار داد. او گفت: چندماهی بود همسر برادرم شروین قهر کرده و به خانه پدرش رفته ‌بود. در این مدت چندین‌‌نفر واسطه شدند اما پدرزن برادرم قبول نکرد آنها آشتی کنند و به همین دلیل شروین پیشنهاد داد شب به خانه پدرزنش برویم و همسرش را فراری بدهیم. به محض اینکه وارد خانه پدرزن شروین شدیم او به سمت ما حمله کرد، مهرداد را کشت و مرا هم زخمی کرد.» نماینده دادستان افزود: «بهروز پدرزن شروین بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت او گفت: اتهام را قبول دارم می‌خواستم از خودم دفاع کنم آنها به خانه من یورش آورده ‌بودند و چوب داشتند. من هم چاقو کشیدم.»


نماینده دادستان ادامه داد: «متهم به واردکردن ضربه به مقتول و فرد مصدوم اقرار کرده ‌است و شواهد نیز نشان می‌دهد دفاع مشروعی در کار نبوده چرا که وی چاقو و طرف مقابل چوب داشت. بنابراین درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص را دارم.» سپس مادر مقتول به عنوان ولی‌‌دم در جایگاه قرار گرفت.

 

او گفت: «من نمی‌دانم اختلاف برسر چه بود. فقط می‌دانم شروین می‌خواست همسرش به خانه برگردد و بهروز اجازه نمی‌داد. هر اتفاقی هم افتاده ‌بود او حق نداشت بچه‌های من را اینطور بزند. این مرد مهرداد را کشته است و برای او درخواست قصاص دارم مهران هم معلول‌شده و هزینه نگهداری او بسیار زیاد است و من درخواست دارم در این خصوص هم رسیدگی شود.»سپس بهروز در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را یک‌بار دیگر قبول کرد و گفت: «چندماهی بود که دخترم قهر کرده و به خانه من آمده ‌بود. شروین دخترم را کتک می‌زد و او را اذیت می‌کرد.

 

او هم قصد نداشت دیگر برگردد. من هم گفتم تصمیمی را که دخترم گرفته می‌پذیرم. خانواده شروین اقوامشان را برای وساطت فرستادند گفتم دخترم دوست ندارد برگردد و من هم مجبورش نمی‌کنم. این اصلا درست نیست که آنها دخالت کنند. بعد خانواده شروین تهدید کردند. دامادم عصبانی شد و درگیری اتفاق افتاد. من هم پسر، دختر و همسرم را به اتاق فرستادم و کسانی را که آمده ‌بودند از خانه بیرون کردم.

 

آنها تهدید کردند که تلافی می‌کنند. چون ترسیدم برای کسی اتفاقی بیفتد با پلیس تماس گرفتم گفتم می‌خواهند به خانه‌ام حمله کنند، پلیس توجهی نکرد گفتند ماشینمان خراب است و نمی‌توانیم بیاییم هر وقت حمله کردند خبر بده می‌آییم. بعد با یکی از دوستانم که می‌دانستم در کلانتری محل آشنا دارد صحبت کردم و از او خواستم با پلیس تماس بگیرد. تماس او هم بی‌نتیجه بود تا اینکه شب پسرم گفت می‌خواهد به دستشویی برود آنقدر ترسیده‌ بودم که دو چاقو برداشتم و همراه پسرم به سمت دستشویی که در حیاط بود رفتیم. یکدفعه برق‌ها قطع شد و دونفر از روی دیوار وارد خانه‌ام شدند.

 

چندنفر هم داشتند در حیاط را می‌شکستند تا وارد شوند آنها چوب و چماق داشتند من چاقو را در هوا چرخاندم بعد چندنفر دیگر از در وارد شدند، آنها هم چوب داشتند. درگیری شدید شد و بعد هم پلیس آمد و آنها فرار کردند من متوجه نشدم مهرداد چطور کشته ‌شد.


در این هنگام قاضی خطاب به متهم گفت: در اعترافاتت گفتی یک ضربه را در خانه و دو ضربه را زمانی که مهرداد داشت از خانه فرار می‌کرد زدی حالا چطور می‌گویی این کار را نکرده‌ای؟
متهم گفت: من قتل را قبول دارم اما نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد و ضربه وارد شد اما قبول دارم ضربات را من وارد کردم کس دیگری به‌جز من چاقو نداشت. من فقط می‌خواستم از خانواده‌ام دفاع کنم آنها به خانه من یورش آورده ‌بودند قصدم کشتن کسی نبود. چاره‌ای به‌جز اینکه خودم مسلح شوم نداشتم.

 

از پلیس کمک خواستم توجهی نکردند هر راهی که می‌توانست من را از این قتل‌ها دور کند رفتم. آنها با یکی از ماموران برق که آشنایشان بود هماهنگ کرده بودند که برق خانه‌ام را قطع و حمله کنند و دخترم را ببرند. هرکس دیگری هم جای من باشد به‌عنوان پدر از خانواده‌اش دفاع می‌کند. هیات قضات بعد از پایان دفاعیات متهم و وکیل‌مدافع او برای صدور رای وارد شور شدند و متهم را به‌خاطر دفاع مشروع مستحق قصاص ندانستند و او را به‌دلیل زیاده‌روی در دفاع و استفاده از سلاح سرد به 15سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:48 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

دستگيري عاملان راهبندان جاده سولقان

 رييس کلانتري 142کن از دستگيري جواناني خبرداد که تفريحشان بستن راه مردم در جاده سولقان بود.

به گزارش مردم سالاری، سرگرد رسول بهرامي با بيان اينکه در ساعت18، سي‌ام خردادماه در پي اعلام مزاحمت چند جوان شرور در آدرس جاده سولقان و همچنين مراجعه حضوري چندتن از شهروندان به کلانتري ماموران اين يگان بلافاصله رسيدگي به موضوع را در دستور کار قرار دادند گفت: در بررسي‌هاي پليسي و اخذ اظهارات شکات مشخص شد راکب و ترک‌نشينان دو دستگاه موتورسيکلت درحالي که مست هستند اقدام به بستن راه کرده و براي رانندگان مزاحمت ايجاد مي‌کنند.

وي با بيان اينکه با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله دو اکيپ از ماموران گشت اين يگان به محل اعزام و به بررسي موضوع پرداختند گفت: ماموران مشاهده کردند چند جوان که ميانگين سني آنان بين 20 الي 25 سال است اقدام به بستن جاده و نگهداشتن خودروهاي شهروندان و مزاحمت براي سرنشينان مي‌کنند که متهمان به محض مشاهده عوامل اين يگان، با دو دستگاه موتورسيکلت متواري شدند.

رييس کلانتري 142کن گفت: با فرار متهمان عمليات تعقيب و گريز پليسي از سر گرفته شد و در نهايت دقايقي بعد ماموران ضمن به کارگيري سلاح اقدام به شليک دو تير هوايي کردند که «آرمان» 21 ساله و سامان 18ساله دستگير و به کلانتري دلالت شدند و پرونده قضايي در اين رابطه تشکيل و تلاش ماموران براي دستگيري ديگر اراذل و اوباش متواري کماکان ادامه دارد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:47 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

دستگیری پدربزرگ به اتهام کودک‌ربایی

 

اخبار ,اخبار حوادث ,کودک ربایی

 

اخبار حوادث - دستگیری پدربزرگ به اتهام کودک‌ربایی

مرد میانسالی که نوه دختری‌اش را از تهران ربوده و به استان اصفهان منتقل کرده بود، در حالی دستگیر شد که جستجوی پلیس برای دستگیری همسر وی و یافتن کودک ربوده شده ادامه دارد.

به گزارش جام جم، چندی پیش زنی با حضور در شعبه 13 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از والدین خود به اتهام ربودن دختر 10 ساله اش شکایت کرد.

شاکی گفت: در پی اختلاف با شوهرم از او جدا شدم و سرپرستی دخترمان را قاضی دادگاه به من داد سپس خانه ای را اجاره کرده و همراه دخترم زندگی می کردیم تا این که نامه جدیدی از دادگاه در اختیارم قرار گرفت که عنوان شده بود، من صلاحیت نگهداری فرزندم را ندارم و باید سرپرستی او در اختیار بهزیستی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: به موضوع اعتراض کردم و مدتی در تلاش بودم تا اثبات کنم صلاحیت لازم برای نگهداری فرزندم را دارم، اما تلاش هایم بی نتیجه ماند. سرانجام قاضی دادگاه پذیرفت تا فرزندم به جای رفتن به بهزیستی برای ادامه زندگی نزد والدینم زندگی کند.

شاکی یادآور شد: مدتی پیش، شوهرم به سراغم آمد و گفت اخلاقش را تغییر داده و می خواهد زندگی جدیدی را شروع کنیم. ابتدا گفته هایش را قبول نکردم تا سرانجام در پی رفت و آمد خود و خانواده اش اطمینان یافتم او از گذشته اش پشیمان شده و می خواهد زندگی سالمی را برای من و فرزندمان فراهم کند.

وی اضافه کرد: دوباره با هم ازدواج کردیم، سپس با حضور در دادگاه خانواده از قاضی دادگاه خواستیم که صلاحیت ما را نسبت به نگهداری فرزندمان بررسی و اجازه داده شود دخترمان نزد ما باز گردد.

زن جوان افزود: همراه شوهرم برای تحویل گرفتن دخترمان به خانه پدری ام در یکی از محله های تهران رفتیم، اما متوجه شدیم آنها شبانه نقل مکان کرده و حتی همسایه ها نیز از غیبت ناگهانی آنها بی اطلاع بوده و عنوان کردند: آخرین مرتبه فرزندمان را همراه والدینم دیده اند و دیگر از آن سه نفر خبر ندارند.با شکایت این زن، شوهرش نیز به دادسرا احضار و گفته های همسرش را تائید کرد و از والدین همسرش که دخترش را ربوده و به مکان نامعلومی برده اند، شکایت کرد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برا ی شناسایی و دستگیری زوج فراری و یافتن نوه دختری آنها آغاز شد تا این که دو روز پیش ماموران انتظامی سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد، آنها در یکی از شهرهای استان اصفهان زندگی می کنند.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران انتظامی دو روز پیش با هماهنگی قضایی به استان اصفهان اعزام و با شناسایی مخفیگاه مرد میانسال او را دستگیر و در بازرسی از خانه وی اثری از همسر متهم و نوه ده ساله شان نبود و آنها پیش از حضور پلیس خانه را ترک کرده بودند.

مرد متهم در بازجویی اولیه گفت نمی خواستم نوه ام زندگی بدی را کنار والدینش داشته باشد؛ بنابراین با اطلاع از این که دختر و دامادم می خواهند دوباره با یکدیگر زندگی کنند، تصمیم به این کار گرفتم.

وی افزود: نوه ام را از تهران به شهرستان آوردم چون با دستور قضایی سرپرستی نوه ام در اختیار ما بود، گمان نمی بردم این حکم باطل شده و سرپرستی وی با دستور قضایی دوباره در اختیار دخترم و شوهرش قرار گرفته است. من و همسرم نمی دانستیم کاری که می کنیم جرم بوده و آدم ربایی محسوب می شود.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، او از استان اصفهان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس تهران قرار گرفت.

جستجوی پلیس برای یافتن همسر متهم و اطلاع از سرنوشت دختر 10 ساله ادامه دارد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:46 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

صورت سوخته نشان فداکاری پدر در نجات پسرک

 مرد جوان وقتی از خانه آتشین بیرون دوید به یاد پسرکش افتاد که در محاصره شعله‌ها تنها مانده بود.

پدر فداکار که هنوز خواب آلود بود به دل آتش زد و ثانیه‌هایی بعد توانست کودکش را که دود گرفته شده بود نجات دهد.وقتی پسرک تحویل متخصصان اورژانس شد پدر بیهوش روی زمین افتاد و این در حالی بود که سر و صورتش سوخته بود اما لبخندی بر صورتش دیده می‌شد که نشان می‌داد از نجات دادن کوچولویش خوشحال است.


نجات معجزه‌آسای پدر و پسر از آتش‌سوزی مهیب ساختمان 52
 در این آتش‌سوزی مهیب همه وسایل خانه کوچک خانواده‌ای در شرق پایتخت کاملاً ذوب شدند و پدر و کودک خوش‌شانس از مرگ سوزان نجات یافتند.ساعت 5/3 بعدازظهر روز دوشنبه بود که اهالی کوچه کاشانی در خیابان سراج محله فرجام تهران با دیدن شعله‌های آتش که از پنجره خانه‌ای در طبقه اول ساختمان شماره 52 زبانه می‌کشید، با آتش‌نشانی تهران تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند. امدادگران آتش‌نشانی خیلی زود خود را به ساختمان آتشین رساندند و در عملیاتی 20 دقیقه‌ای، آتش این ساختمان را مهار کرده و از پیشروی آن به سوی سایر واحد‌های آن ساختمان و خانه‌های اطراف جلوگیری کردند.

 

پدر 35 ساله و پسرک پنج ساله‌ای که در غیاب مادر در خانه تنها بودند، از این آتش سوزی جان سالم به در بردند و در حالی که پسربچه دچار دودگرفتگی شده و پدرش نیز سوختگی سطحی داشت بعد از چند ساعت حضور در بیمارستان، از آنجا ترخیص شدند اما نشان فداکاری پدر دلسوز، برای همیشه روی چهره سوخته‌اش باقی خواهد ماند. پیرمردی که در واحد روبه‌روی خانه خاکستر شده زندگی می‌کند، در تشریح جزئیات حادثه به خبرنگار شوک گفت: در حال خوردن ناهار بودیم، با استشمام بوی سوختگی شدیدی که به صورت ناگهانی به مشام‌مان رسیده بود، در واحدمان را باز کردیم و از صحنه‌ای که می‌دیدیم وحشت‌زده شدیم.

 

آتش و دود از کناره‌های در چوبی واحد روبه‌رویی‌مان زبانه می‌کشید و شعله‌های آتش آنقدر بود که توانایی نزدیک شدن به آن را نداشتیم. در همین هنگام دیدم که پدر خانواده خود را به بیرون خانه رساند و در حالی که شوکه بود، مدام این جمله‌ها را تکرار می‌کرد که «من خواب بودم، چه اتفاقی افتاده است. پسرم کجاست؟» چند ثانیه بیرون ایستاد و وقتی متوجه گرفتار شدن پسرش داخل خانه و میان شعله‌های آتش شد، دوباره به داخل برگشت و ثانیه‌هایی بعد، در حالی که صورت و موهای خودش سوخته و پسرش را در آغوش گرفته بود، به بیرون برگشت و پس از این‌که پسرش را به یکی از مأموران اورژانس تحویل داد، روی زمین افتاد و از هوش رفت.وی افزود: یکی از همسایه‌ها که گویا پیش از ما متوجه بروز آتش‌سوزی شده بود، با آتش‌نشانی تماس گرفته و چند دقیقه بعد بود که شش خودروی آتش‌نشانی خود را به محل رساندند و خیلی سریع دست به کار شدند و بعد از 20 دقیقه تلاش، موفق به مهار شعله‌ها شدند.


با خاموش شدن آتش بیشتر متوجه عمق حادثه شدیم، چرا که تقریباً همه وسایل خانه ذوب شده و تنها خاکستری از آنها روی زمین باقی مانده بود. همه چیز به کام آتش رفته بود، آنها همه دارایی شان را از دست داده‌اند اما هر دویشان در زمان انتقال به بیمارستان توسط اورژانس، نفس می‌کشیدند و خوشحالیم که زنده هستند.یکی دیگر از همسایه‌ها نیز توضیحات متفاوتی درباره آتش‌سوزی ظهر دوشنبه خیابان سراج  داشت و گفت: این خانواده تنها دو ماه بود که به اینجا آمده  و بی سر و صدا بودند، هیچ کس هم آنها را نمی‌شناسد. فقط می‌دانیم که مرد خانواده آهنگر بود. بعد از دیدن آتش، همه ترسیده بودیم، از خانه‌هایمان که پر از دود شده بود بیرون دویدیم اما سه نفر از زنان همسایه دچار دودگرفتگی شدند که با کمک مأموران اورژانس، حالشان بهتر شد و نفس کشیدن‌شان به حالت عادی بازگشت.شنیده‌ها حکایت از این دارد که پدر فداکار، پس از بیرون آمدن از درون آتش به آنها گفته است که موقع آتش سوزی خواب بوده و پسرک بیدار و مشغول بازی بوده است.

 

زمانی هم که شعله‌های آتش زبانه می‌کشیدند، پسرک از ترس به کمد لباس‌ها پناه برده و آنجا دچار دود گرفتگی شدید شده است. پدر مهربانش هم که می‌خواست او را پیدا کند و نجات دهد، دچار سوختگی از ناحیه صورت شد.همسایه‌ها می‌گویند که کارشناس آتش‌نشانی نیز دلیل اصلی وقوع این آتش‌سوزی را به طور دقیق اعلام نکرده و تنها اشاره داشته که چگونگی و علت اصلی بروز این حادثه، تحت بررسی قرار می‌گیرد.بنابر این گزارش، هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و در اظهار نظرهای اولیه کارشناسان گفته شده است که سهل‌انگاری پدر خانواده یا اتصال برق می‌تواند علت حادثه بوده باشد.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:45 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

پرونده «موش دیوانه» پارک ارم در هاله ابهام

 

اخبار ,اخبار حوادث ,حادثه  پارک ارم

 

اخبار حوادث - یکی از دختران حادثه دیده هنوز در بیمارستان بستری است
پرونده «موش دیوانه» پارک ارم در هاله ابهام

پرونده حادثه هولناک پارک ارم که جان سه دختر دانشجو را به مخاطره انداخته است پس از گذشت 47روز هنوز به سرانجامی نرسیده ودر ‌هاله‌ای از ابهام است.

در شامگاه جمعه 19 اردیبهشت ماه سال جاری وقتی سه دخترجوان به نام‌های «نگار قربانی»، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» سوار بر کابین دستگاه «موش دیوانه» بودند با سقوط آن بشدت مصدوم شدند.


این دختران در هیاهوی پارک به بیمارستان انتقال یافتند و با وجود درمان‌های سخت، پزشکان می‌گویند حداقل هشت تا 12 ماه نمی‌توانند حرکتی داشته باشند.


بنابر این گزارش،‌ دو دختر حادثه‌دیده پارک ارم از بیمارستان مرخص شده‌اند که یکی از آنها به نام «رکسانا فرحی ایروانی» احتمال دارد پس از چهار ماه دوباره تحت جراحی قرار گیرد. سومین حادثه‌دیده که «نگار قربانی» نام دارد با گذشت 47 روز همچنان در بیمارستان نور افشار تهران بستری است و معلوم نیست چه زمانی پزشک وی را مرخص خواهد کرد.
با این حال پرونده رسیدگی به شکایات خانواده حادثه‌دیدگان به کندی پیش می‌رود و هزینه‌های رسیدگی و درمان این سه دختر حادثه‌دیده در حال افزایش است و تنها هزینه‌های بیمارستان با مشکلات خاصی از سوی شرکت بازرسی و پیمانکار پرداخت شده و هنوز مقصران و عوامل حادثه رسماً اعلام نشده است.


«اسماعیل قربانی» پدر نگار یکی از حادثه‌دیدگان پارک ارم به خبرنگار شوک گفت: با توجه به این‌که در روزهای نخست از سوی دادستان تهران اعلام شده پرونده حادثه پارک ارم به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود اما در حال حاضر هنوز پرونده به نتیجه ابتدایی هم نرسیده است. پس از 47 روز نگار همچنان در بیمارستان بستری است و ما شرایط مناسبی نداریم. روز جمعه لوله تنفسی از جناق سوراخ شده بیرون کشیده شد و دخترم با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کند و معلوم نیست چه زمانی باید از بیمارستان خارج شود.


وی افزود: هر روز موارد و قانون جدیدی برایمان بازگو می‌شود و این ما را نگران کرده است. ما تا به امروز حدود 20 میلیون تومان به غیر از هزینه‌هایی که از سوی شرکت مسئول و پیمانکار پرداخت شده هزینه کرده‌ایم. به نظر می‌رسد هزینه‌های درمانی و بیمارستان از خسارت و دیه کسر خواهد شد و شاید در آخر هم به غیر از هزینه‌ای که اعلام کرده‌ام باید متحمل هزینه شخصی شویم.


وی خاطرنشان کرد: دوشنبه به دادسرا رفتیم و تازه از سوی بازپرس پرونده یک کارشناس ارشد در رشته ایمنی و محیط کار برای تشخیص علت حادثه و شناسایی مقصران به ما معرفی شده است. البته ممکن است در تشخیص و نظریه کارشناس رسمی دادگستری از سوی شرکت مسئول یا پیمانکار و در صورت جلب نشدن نظر ما نسبت به نظر کارشناس اعتراض شود و دوباره پرونده برای رسیدگی به کارشناسی سه نفره یا بالاتر ارجاع شود. این در حالی است که مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در روزهای نخست یک تیم کارشناسی را به محل حادثه اعزام کرده بود و پس از گذشت چند روز طولانی، نظریه خود را رسماً به بازپرس پرونده ارجاع دادند.


در این کارشناسی، سه شرکت طراح، سازنده و بازرسی‌‌کننده مقصر اعلام شده‌اند که قطعاً کارشناس رسمی دادگستری معرفی شده از سوی بازپرس نیز از این کارشناسی بهره خواهد برد. ما نیز به کارشناس توصیه کردیم یک کارشناس مکانیک به عنوان مشاور در کنار کارشناسی خود حضور داشته باشد که خوشبختانه کارشناس رسمی دادگستری این نظریه را پذیرفت.


وی افزود: به گفته مدیر کل شرکت مسئول، پیمانکار بازرسی کننده 20 میلیون تومان به‌خاطر هزینه‌های درمانی و بیمارستان پرداخت کرده است و در آخر، پیمانکار با ابراز نارضایتی اعلام کرده که هزینه‌ها ادامه دارد، این در صورتی است که هنوز رسماً شرکت ما مقصر اعلام نشده است و تا زمان نتیجه و اعلام رأی نهایی حاضر نخواهد بود به شرکت مربوطه و حادثه دیدگان وجه دیگری پرداخت کند.


پدر «نگار» ادامه داد: من یک سؤال از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دارم که چگونه در روزهای نخست یک تیم کارشناسی به محل حادثه اعزام کردند و به صورت کتبی و شفاهی و حتی در رسانه ملی به‌ طور مفصل علت و عوامل حادثه را تشریح کردند. آیا مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نمی‌توانست در زمان نصب ترن‌هوایی و انتخاب شرکت بازرسی کننده و حتی طراح آن این کارشناسی را  انجام می داد چرا قبلاً این کار را انجام نداده است.


وی خاطر نشان کرد: به‌گفته مؤسسه استاندارد و تحقیقات ایران، شرکت سازنده و طراح مجوز اولیه را داشته‌اند ولی آن‌ها باید براساس قوانین جدید مجوز دوم را از سوی مؤسسه استاندارد دریافت می‌کردند که این کار صورت نگرفته است و هم شرکت مربوطه و بازرسی‌کننده و حتی شرکت سازنده و شرکت مسئول شهربازی تخلف کرده‌اند و در حادثه تلخ پارک ارم مقصر هستند.


وی افزود: مؤسسه استاندارد و تحقیقات ایران به دنبال ابطال موقت مجوزهای این شرکت‌ها در وزارت صنایع است تا نتیجه نهایی از سوی مراجع قضایی رسماً اعلام شود. با این حال من همه شرکت های مطرح در این پرونده را مقصر می‌دانم و درخواست پیگیری و رسیدگی پرونده خارج از نوبت را دارم.


«سینا فرحی ایروانی» پدر «رکسانا» یکی دیگر از حادثه دیدگان در این خصوص گفت: رسیدگی به پرونده به کندی پیش می‌رود و ما از سرپرست و بازپرس پرونده درخواست داریم پرونده را با توجه به نظر دادستان تهران خارج از نوبت رسیدگی کنند، ما به غیر از هزینه‌های پرداخت درمان و بیمارستان، هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کردیم معرفی کارشناس رسمی دادگستری به طول انجامد، با این حال به نظر می‌رسد در این زمینه دو کارشناس  مد نظر بازپرس بوده ولی نمی‌دانیم این کارشناسان، آیا تخصص لازم را دارند یا خیر!


وی افزود: هزینه کارشناس را نیز ما باید پرداخت کنیم و باید منتظر کارشناس و نتیجه آن باشیم. اما دخترم «رکسانا» باید حدود هشت الی 12 ماه در خانه استراحت مطلق کند. وی نمی‌تواند از بستر بلند شود، این خیلی سخت است. البته  بنا بر توصیه پزشک باید چهار ماه دیگر به بیمارستان برود و اگر شرایط مهیا بود از ناحیه شکستگی مهره‌ها جراحی شود و ما نگران هستیم.


بنابر این گزارش، روابط‌ عمومی بنیاد مستضعفان نیز در مصاحبه‌ای کوتاه با شوک روزنامه ایران اعلام داشته که در مورد بازرسی و نظارت در پارک ارم، شرکت‌های بازرسی از سوی مؤسسه استاندارد به بنیاد مستضعفان معرفی می‌شوند و شرکت بازرسی دستگاه نیز از همین مسیر معرفی شده است، در غیر این صورت اصلاً امکان راه‌اندازی دستگاه‌های بازی وجود ندارد و مدارک کافی‌ای داریم که نشان می‌دهد مؤسسه استاندارد خودش این شرکت را معرفی کرده و حالا مشخص نیست به چه دلیلی اعلام داشته آن شرکت مجوزی نداشته است! این شرکت زیر نظر مؤسسه استاندارد فعالیت می‌کند و چون از سوی این مؤسسه معرفی شده بود اجازه بررسی دستگاه‌های بازی پارک ارم بویژه «موش‌دیوانه» را داشته و آن را تأیید کرده است.



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:42 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

(تصاویر) فوت دو کارگر در اثر ریزش معدن

 ریزش آوار شن و ماسه در معدنی واقع در شهرستان قدس جان دو کارگر را گرفت.

به گزارش مهر، عصر روز گذشته ریز آوار در معدنی واقع در جاده شهریار به سمت کرج، نرسیده به هفت جوی، روبروی فاز پنج اندیشه، جنب بنیاد شن جان دو کارگر را گرفت.
 
در این حادثه به دلیل گودبرداری و برداشت نا ایمن و بی رویه ماسه از دیواره معدن، حجم بسیاری از شن و ماسه بر روی دو دستگاه خودرو سنگین شامل یکدستگاه بنز ۱۹۲۱ و یکدستگاه لودر ریزش کرده و متاسفانه منجر به محبوس شدن دو نفر از پرسنل معدن شد.
 
با اطلاع حاضران نیروهای ایستگاه 101 مرکزی آتش نشانی شهریار بلافاصله در محل حضور یافته و پس از اقدامات اولیه و ایمن سازی محل اقدام به آواربرداری کردند و در نهایت پس از یک ساعت و 16 دقیقه عملیات طاقت فرسا اجساد افراد از زیر آوار خارج شد.
 
در این راستا حسین سرچه پیما اظهار داشت: این معدن در حوزه شهرستان شهریار واقع نشده و مربوط به شهرستان قدس است اما به دلیل عدم حضور نیروهای امدادی در محل حادثه، عوامل آتش نشانی شهریار در محل حضور پیدا کردند.
 
معاون عمرانی فرماندار شهریار تایید کرد: در این حادثه به دلیل ریزش آوار شن و ماسه دو دستگاه خودروی کامیون و لودر زیر آوار ماندند که منجر به فوت رانندگان این خودروها شد.
 
این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم حضور نیروهای امدادی قدس در محل حادثه گفت: ظاهرا اطلاع هم داده شده اما کسی توجه نکرد، پزشکی قانونی و عوامل دیگر نیز از قدس در محل حاضر نشدند و در این حادثه از مجموعه شهرستان قدس هیچ فردی مراجعه نکرد.
 
وی  افزود: اجساد از طریق پزشکی قانونی شهریار به سردخانه منتقل شدند و قاعدتا باید به مسئولان شهرستان قدس تحویل داده شوند.
 
در ادامه فرماندار شهرستان قدس ضمن تاکید بر حضور مسئولان قدس در محل حادثه عنوان کرد: آتش نشانی شهریار به دلیل نزدیکی به محل حادثه و با هماهنگی آتش نشانی و عوامل قدس در محل حضور یافت و اجساد نیز در همان شب گذشته به سردخانه قدس منتقل شدند.
 
گفتنی است، آذرماه سال گذشته نیز یک کارگر در اثر ریزش گل و لای به همراه شن و ماسه در یکی دیگر از معادن شهرستان قدس جان خود را از دست داد، در این حادثه به دلیل حجم بسیار زیاد آوار عملیات خروج جسد بیش از یک هفته به طول انجامید.
 
نور محمد فردی در پاسخ به سوالی در زمینه نظارت دقیق بر فعالیت معادن و جلوگیری از وقوع حوادثی مشابه گفت: حوادثی از این دست اجتناب ناپذیر است اما به منظور ساماندهی معادن، افزایش نظارت و ضریب ایمنی، جلوگیری از وقوع حوادث مشابه و... طی یک ماه گذشته سه جلسه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری قدس برگزار شد.
 
وی افزود: در این جلسات بر نظارت بیشتر بر روند بهره برداری از معادن، نحوه فعالیت و ضریب ایمنی کاگران، جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و .... تاکید شد و راهکارهایی عملی برای اجرای این مسائل در نظر گرفته شد.
 
این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تخلف بهره بردار در حادثه پیشین ثابت شده است یا نه؟ گفت: تمام ابعاد و زوایای آن حادثه با حضور کارشناسان بررسی و پرونده مذکور برای بررسی علل وقوع حادثه به دادگاه ارجاع شد، هم اکنون نیز در جریان رسیدگی قرار دارد.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر 57 معدن شن و ماسه در شهرستان قدس مشغول فعالیت هستند و این منطقه به عنوان قطب شن و ماسه استان تهران محسوب می شود که به نظر می رسد باید نظارت دقیق تری بر نحوه فعالیت این معادن وجود داشته باشد تا از بروز چنین حوادث دلخراشی جلوگیری شود.

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

 

اخبار,اخبار حوادث ,ریزش معدن

  



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:33 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]

11مرد با چشم سوم

 

اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت‌های باند کودک

 

اخبار حوادث - در عملیات کم سابقه تعقیب و مراقبت دزدان شبکه« کودک» به دام افتادند
11مرد با چشم سوم

گردانندگان شبکه «کودک» تبهکارانی حرفه‌ای  و سازمان یافته بودند که تصور نمی‌کردند در برابر سماجت یکی از طعمه‌هایشان قرار گیرند.

مردی تهرانی که سمندش نیمه‌شب ششم خردادماه امسال به سرقت رفته بود وقتی مدارکش در یک شهرستان پیدا شد با 10 دوستش به آن جا سفر کرد و 72 ساعت در خیابان‌ها کشیک داد.وقتی این ابتکار جواب داد و دزدان دستگیر شدند یک مموری(کارت حافظه) کافی بود تا پرده از جزئیات سرقت‌های باند «کودک» برداشته شود.

 

رئیس باند تبهکاران که از دزدان قدیمی در غرب کشور بود، زمانی که به همراه خانواده‌اش مشغول گشت وگذار در شهر بود ناگهان خود را در حلقه محاصره 11 مرد عصبانی دید.

اخبار حوادث - روزنامه ایران



موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 22:30 ] [ رهگذر قشم ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد